TERMENI ȘI CONDIȚII DE ACCESARE A
SERVICIILOR MEDICALE

• Acest document prezintă principalele reguli pe care un pacient care dorește să beneficieze serviciile medicale din cadrul clinicii Coloana Medicală trebuie să le respecte.
• Documentul de față respectă principiul tratamentului egal pentru toți pacienții: vârstă, naționalitate, rasă, culoare, etnie, religie, politică, origine socială, dizabilitate, statut, ș.a.
• Prin efectuarea programării, respectiv prin prezentarea și acceptarea înscrierii dvs. în lista de pacienți care apelează la serviciile oferite de Coloana Medicală se vor respecta termenii și condițiile de mai jos.
- DEFINIȚII
- Consimțământul informat al pacientului privind furnizarea de servicii medicale – formular OMS 1411/2016.
- Sistem informatic administrat de Coloana Medicală – prin care Pacienții pot vizualiza fișa medicală sau informații privind situația lor financiară în raport cu Coloana Medicală, inclusiv efectuarea de plăți sau programări etc.;
- Contract – acord între Pacient și Coloana Medicală, privind prestarea de servicii medicale, dar fără a se limita la contractul de servicii medicale, oferta comercială acceptată de pacient(i)în mod expres prin semnatura olografă, electronică sau tacit, prin simpla acceptare a avizului medical
- Pacient – persoană care utilizează Serviciile Medicale din cadrul clinicii Coloana Medicală;
- Personalul – angajații, consultanții și colaboratorii care prestează servicii în numele clinicii Coloana Medicală;
- Termeni și condiții de accesare – sunt prevederile care se aplică la accesarea serviciilor medicale de către Pacienții în cadrul clinicii Coloana Medicală.
- PRINCIPII APLICABILE TUTUROR PACIENȚILOR
- Serviciile medicale pot fi accesate de către Pacienți, de regulă, de luni până vineri în intervalul orar 9.00 – 18.00, în condițiile afișate pe site-ul www.coloanamedicala.ro. Managementul clinicii Coloana Medicală poate modifica oricând acest orar după cum consideră necesar.
- Accesarea serviciilor medicale se realizează pe baza de programare efectuată (i) telefonic precum și prin programare online pe www.coloanamedicala.ro sau, direct, la recepția clinicii.
- Transmiterea notificărilor, a facturilor, corespondența cu Pacientul vor fi efectuate cu datele de contact specificate în Contract / declarate pe alte canale și înregistrate în sistemul informatic al clinicii Coloana Medicală.
- Comunicarea prin SMS sau prin e-mail, furnizarea informațiilor privind rezultatele investigațiilor efectuate, a informațiilor referitoare la proceduri operaționale sau la acțiuni care nu au caracter promoțional – au scopul de a asigura o buna desfasurare a serviciilor medicale solicitate de Pacient.
- În funcție de nevoile operaționale ale clinicii Coloana Medicală și politica comercială a Coloana Medicală, accesul poate fi restricționat sau chiar închis dacă Furnizorul decide acest lucru pentru a reduce numărul de servicii prestate sau alte detalii operaționale – cum ar fi modificarea specificului sau modificarea structurii clinicii.
- În mod excepțional, programarea dumneavoastră poate fi amânată atunci când personalul medical acordă îngrijiri în cazuri de prioritate medicală sau în cazurile care necesită îngrijire/supraveghere medicală sporită. De asemenea, pentru motive obiective, Clinica Coloana Medicală se poate afla în situația de a fi nevoita să anuleze o programare, caz în care veți fi anunțat și contactat de un reprezentant al nostru care vă va oferi o altă opțiune.
- Pentru urgențe medicale (urgență definită medical – afecțiune medicală sau chirurgicală, și care se manifestă prin simptome severe și pentru care neacordarea de asistență medicală imediată ar duce la grave deficiențe fizice sau deces), vă recomandăm să contactați cea mai apropiată unitate medicală de urgență.
- Clinica Coloana Medicală nu este autorizată ca unitate de urgență, așa cum este aceasta definită de lege.
- Clinica Coloana Medicală încurajează utilizarea rațională a serviciilor medicale. În cazul în care o utilizare este neconformă cu politicile Coloana Medicală, aceasta poate întrerupe furnizarea serviciilor către dumneavoastră, fără notificare prealabilă.
- Lista medicilor sau a terapeuților poate fi modificată unilateral de către Coloana Medicală, în funcție de contractele încheiate cu aceștia.
- Informații despre accesul Pacienților la Coloana Medicală și, respectiv, prețul consultațiilor pot fi obținute de la Call Center/recepție iar informații despre costurile serviciilor medicale furnizate de medicii și terapeuții clinicii acestea se stabilesc doar în funcție de protocoalele și combinația de servicii propuse și agreate de Pacient.
- Dacă considerați că drepturile dumneavoastră au fost încălcate, vă rugăm să ne detaliați cazul, completând formularul de contact de pe www.coloanamedicala.ro.
O echipă dedicată va prelua mesajul, va investiga ceea ce ați raportat și veți primi un răspuns în scris cât mai repede posibil. Pacienții nu vor pune nicio presiune asupra personalului de recepție și asupra conducerii pentru a rezolva reclamațiile. Toate informațiile, solicitările, cu excepția celor care necesită un alt regim juridic, vor fi automat Inregistrate, primind un număr de soluționare. - Pacienții vor acționa în conformitate cu legile aplicabile privind luarea de mită și corupția; nu vor oferi, nu vor promite, nu vor primi sau solicita nici o mită (beneficii financiare sau de altă natură)
- Clinica Coloana Medicală își propune să ofere servicii medicale la cele mai înalte standarde de calitate. În mod excepțional rezultatul serviciilor prestate de personalul medical poate diferi de rezultatul dorit de Pacient. Pacientul are întotdeauna dreptul la o a doua opinie medicală.
- REGULI APLICABILE TUTUROR PACIENȚILOR
- Pacienții vor respecta programul clinicii fara a depune plângeri cu privire la faptul că nu li s-a permis intrarea în clinică înainte de începerea programului sau după încheierea acestuia.
- Accesul la serviciile medicale, inclusiv eliberarea rezultatelor medicale se poate face numai personal, după identificarea pacientului, identificare care poate fi efectuată numai pe baza unei identități document/pasaport cu poza. Pentru a elibera rezultatele unei alte persoane decât Pacientul, acesta va fi obligat să prezinte documente suplimentare. În cazul pacienților fără discernământ, informațiile vor fi afișate îngrijitorilor/reprezentanților legali.
- Accesul la serviciile medicale, inclusiv eliberarea rezultatelor medicale unui pacient minor poate fi efectuată numai după identificarea Pacientului și a îngrijitorului care îl însoțește pe minor, cu prezentarea documentelor, conform procedurii clinicii.
- La înregistrarea Pacienților minori în vederea accesării serviciilor medicale, părintele/reprezentantul legal/îngrijitorul/persoana care solicită acest lucru va comunica datele de identificare ale părinților sau reprezentantului legal al Pacientului minor.
- La fiecare accesare a serviciilor medicale, personalul nostru va actualiza datele Pacienților, în special numărul de telefon și e-mailul.
- Pacienții înțeleg că informațiile privind serviciile medicale și prețurile acestora au scop informativ, costul final depinzând/variind în funcție de specificul fiecărui caz medical și de serviciile medicale prestate.
- Părinții/reprezentanții legali ai copiilor au obligația de a nu lăsa copiii nesupravegheați în clinică. Nu ne asumăm responsabilitatea pentru nici un eveniment în care copiii sunt răniți în clinică din cauza neglijenței tutorilor.
- Acte, fapte sau gesturi obscene, insulte, expresii insultătoare sau vulgare, amenințări cu violența sau orice alte acte împotriva Personalului clinicii precum și furtul bunurilor clinicii sau acte care pot leza demnitatea și onoarea acestora nu sunt tolerate. Dacă Pacientul sau îngrijitorii săi comit una dintre faptele menționate mai sus, managementul clinicii va solicita personalului avizat să efectueze imediat evacuarea acestuia din sediu. În cazul unor conflicte, angajații noștri vor putea solicita imediat echipele de intervenție ale societăților private de pază și protecție și/sau intervenția Poliției.
- Este interzisa realizarea de fotografii, înregistrări video și audio, atât în zona de așteptare, recepție cât și în cabinetele medicilor/personalului specializat, fără acordul prealabil scris al acestora.